O NÁS

Umělecká škola pro žáky všech věkových kategorií

Naším cílem je rozvíjet zájmy a estetické cítění každého dítěte v souladu s jeho přirozenou touhou objevovat nové věci, učit se a tvořit. Snažíme se vytvářet dostatečně podnětné prostředí pro rozvoj dětské kreativity a fantazie. Samozřejmostí je individuální přístup učitelů k žákům a úzká spolupráce s rodiči.

Zuška MODO arte je součástí základní školy Easyspeak. Dlouholetá tradice výtvarných a hudebních kroužků nám vnukla nápad posunout toto studium dál a dát mu ucelenou formu umělecké školy.

5 P-ilířů naší školy

prostředí – propojení – podpora – péče – partnerství

Prostředí:

V bezpečném a připraveném prostředí nastává spontánní učení, radost z poznávání a rozvíjí se přirozený zájem dětí o okolní svět.

Propojení:

Přirozený způsob učení (nápodobou, hrou, překonáváním překážek, děláním chyb a možností zažít důsledky svých činů) propojuje teoretické učení se skutečným životem.

Podpora:

Podpora přirozeného způsobu učení zachovává vnitřní motivaci a buduje pozitivní vztah
ke vzdělávání.

Péče:

Nízký počet dětí ve třídách umožňuje individuálně přistupovat ke každému žákovi a pomáhat mu najít silné stránky.

Partnerství:

Spolupráce školy s rodinou je samozřejmostí. Vztahy založené na úctě a vzájemném respektu jsou základem fungujícího společenství.


Jaký je rozdíl mezi základní a základní uměleckou školou?

Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání opisuje historii vzniku uměleckého vzdělávání následovně:

"Umělecké vzdělávání má v českých zemích dlouholetou tradici. Počátky hudebního vzdělávání sahají až do 17. století. Působením vynikajících kantorů v 18. století a vznikem městských hudebních škol ve století devatenáctém byla založena tradice organizovaného hudebního vzdělávání v českých zemích. Počet hudebních škol se v době první republiky dále rozšiřoval, a tehdy byl nad těmito školami stanoven i odborný dohled školní inspekce. Po druhé světové válce byl zaveden jednotný typ základních hudebních škol. V šedesátých letech 20. století se tyto školy transformovaly na lidové školy umění, ve kterých postupně vznikaly další obory: taneční, výtvarné a literárně-dramatické. V době tzv. normalizace význam těchto škol poklesl zařazením mezi školská zařízení. Teprve novelizace školského zákona po roce 1989 vrátila lidovým školám umění jejich původní statut školy a dala jim i dnešní název – Základní umělecká škola. V současné době jsou základní umělecké školy součástí systému na sebe navazujícího uměleckého vzdělávání."

Základní umělecká škola (dále jen ZUŠ) poskytuje základy uměleckého vzdělávání v jednotlivých oborech. Mnoho rodičů zaměňuje základní školu (ZŠ) se základní uměleckou školou (ZUŠ), protože se domnívá, že ZUŠ je základní škola (ZŠ) propojena s uměleckou výukou. Není tomu tak.

Základní uměleckou školu navštěvují žáci až po výuce ve své základní škole. Výuka v ZUŠ tedy probíhá v odpoledních hodinách dle individuálních rozvrhů (hra na hudební nástroje). Kolektivní vyučování (hudební nauka, taneční obor, výtvarný obor, herectví) se také uskutečňuje pouze v odpoledních hodinách.

Podstatný rozdíl mezi výukou v základní umělecké škole a nejrůznějšími kroužky zaměřenými na uměleckou činnost je v tom, že ZUŠ je škola, která se řídí školským zákonem. Kroužky mohou započít a ukončit svou činnost v kteroukoliv dobu (do kroužku dítě chodí třeba pouze 3 měsíce). Výuka v ZUŠ není kroužkem, proto školní rok začíná 1. září a končí 30. června. Vzdělávání se uskutečňuje na základě školního vzdělávacího programu (ŠVP).